Kenangan : mengecat penang peace learning centre

17:53:00



Okay , biar saya bagi tahu dulu . penang peace learning centre nih adalah pusat pembelajaran bagi anak anak pelarian . sebagai manusia biasa mereka juga perlu kan pelajaran untuk teruskan kehidupan . walaupun tak dapat lanjutkan pelajaran dengan lebih tinggi cukuplah dengan ilmu yang ada untuk meneruskan kelangsungan hidup .

Di universiti saya melibatkan diri dengan sebuah kelab , iaitu kelab perdamaian . nama pendeknya KEDAMAI.  basically kelab nih , merupakan kelab yang menjalankan aktiviti yang berunsurkan kesukarelawanan .


Memandangkan sekolah nih hanya beroperasi di rumah dua tingkat , dan kalau sekali pandang tak nampak langsung macam sekolah . kami ahli ahli kelab dengan sukarelanya mengecat sekolah ini .

Image may contain: one or more people and outdoor

Image may contain: one or more people

Mengecat memang sesuatu yang seronok , tambah pulak kalau buat ramai ramai . dengan suasana gelak ketawa , rumah yang besar pun kejap ja habis haa . kami ambil masa dari pukul 9 hingga 3 petang jugaklah untuk siapkan . kalau nak mengecat bahagian luar sekolah agak senang sikit sebab tak ada banyak barang . bahagian dalam sekolah agak leceh sikit sebab kena ubah perabut dulu .

Image may contain: one or more people, people standing, shoes and outdoor

Dengan kekuatan seramai 25 orang rasanya , alhamdulillah dipermudahkan . here the new look .



Selepas membuat kerja kerja sukarelawan nih , serious saya cakap anda akan rasa berpuas hati dengan hasilnya . penat memang penat , tapi akan ada satu kepuasan yang tak dapat nak digambarkan .



You Might Also Like

6 budak baik

  1. wah bestnya dapat buat aktiviti mcm ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa , enjoy je buat kerja kalau ikhlas . hehe

      Delete
  2. bestnya buat program amal camni. sy baru tau akan kewujudan penang peace learning centre ni

    ReplyDelete
  3. wahhh seronoknya sesekali join aktiviti cenggini ^^

    ReplyDelete

Terima kasih sebab sudi membaca :)
Komen anda, amat saya hargai .