DIY mask

12:06:00

Semalam , saya scroll twitter terjumpa satu tips dekat twit kecantikan . boleh dikatakan setiap malam jugak lah ushar tips dekat sini . ada yang share produk dia orang guna . ada yang nak let go barang dia orang dengan harga murah sbb barang tersebut tak kena dengan muka .

 Saya ada terbaca tentang DIY masks . hari nih saya nak share dengan anda semua .

bahan yang mudah untuk didapati didapur anda!


Semalam saya cuba madu dengan serbuk kayu manis . jimat pun jimat sebab dah mmg ada dekat dapur kan .

ini yang saya buat semalam


Yang mask saya buat nih untuk kulit yang bermasalah , insya allah tak gatal gatal apa pun guna . lagi satu kali nih guna serbuk kayu manis dengan madu . sebelum nih saya pernah buat serbuk kayu manis dengan air . yang tu sangat pedih . kali nih tak pedih haa.

Cara buat nya :

2 sudu besar madu
1 sudu besar serbuk kayu manis .

Campuran dekat atas nih banyak , boleh guna untuk 2 - 3 muka . jadi pepandai lah kurangkannya okay ? membazir pulak , kalau lebih lebih kan . jangan lupa gunakan sudu plastik okay ? madu kan tak boleh nak guna sudu besi.

Selamat mencuba wahai jelitawan , nanti kalau berhasil share kan lah . takpun anda ada DIY mask lain ?

You Might Also Like

3 budak baik

  1. Bahan2 ni pun ada kt rumah kak ana. Nk hbskan dulu mask yg sedia ada br nk cuba yg ni pula lah :)

    ReplyDelete
  2. Memang senan kalau ada masker yang kita buat sendiri

    Satu sebab jimat

    Kedua sebab bahan semulajadi

    Tak ada bahan pengawet

    Memang tak ragu ragu sebab bahan kimia

    ReplyDelete
  3. tahniah, terpilih masuk bloglist mrs pip untuk Julai - Ogos 2017.
    dan mask ni, nnt nak cuba juga :)

    ReplyDelete

Terima kasih sebab sudi membaca :)
Komen anda, amat saya hargai .