Hari pertama : Lawatan ke Parlimen Malaysia .

10:42:00



Pada dua atau tiga minggu yang lepas , saya ada menyertai rombongan ke parlimen yang dianjurkan oleh seketeriat rukun negara . Lawatan ke parlimen selama 2 hari 1 malam . sangat sekejap , tapi banyak pengalaman baru yang diperolehi .



Bertolak pukul 5 pagi , dan sampai di parlimen lebih kurang pukul 11.30 tengah hari . Sebelum masuk dalam parlimen tu , semua handphone di ambil dan perlu melalui pemeriksaan keselamatan .

Hanya diberi masa untuk duduk dalam dewan bersidang selama 20 minit . tak lebih tak kurang okay ! sesungguhnya nak masuk parlimen sangat lah berprotokol ya . sebelum masuk , kena tunduk dulu baru boleh duduk . masa nak keluar pun sama .

Walaupun agak bosan pada mulanya sebab tak boleh nak buat apa kan , nak bersembang pun tak boleh . tapi sekurang kurangnya bertambahlah pengalaman saya . bukan senang nak masuk parlimen .




Jadi , gambar di dalam parlimen memang tak ada lah yer . hehe .

Lepas disuruh keluar dari dewan persidangan , pergi ke galeri pulak . dan dekat galeri pun tak ada gambar okay ! sebabnya , handphone masih tak dibenarkan lagi . nah , semua save dalam memori kepala je okay ?

Dalam pukul 1 gitu , pergi makan dulu seblum ke hotel . makan di sebelah sogo , ntah lah apa nama lupa pulak . yang pastinya bukan D’Mara . huhu . dah lapar sangat sebab dari pagi lagi tak makan . mula tu pakcik bas nak bawak makan dekat nasi kandar .

Hello pakcik , dari penang kot . syurga nasi kandar , takkan nak makan nasi kandar kandar lagi . jemu .



Check in hotel dalam pukul 3 gitu . hotel area bukit bintang . nah , berjimba gitu! Hahahaa .

view dari tingkat 8


Saya lupa pulak hotel nama apa , ya tuhan zafirah memang lupa bebenor . hahaha .





Hotel nih ada 2 bilik , 1 master bedroom toilet siap ada tub mandi kaw! Bilik air luas . satu lagi bilik biasa aja . ada dapur , set sofa . satu rumah share dalam 14 orang . memang akan ada yang tidur kat atas lantai lah . tapi okay je , janji hotel . lols

pernah ke KL tak jem ?

Malamnya pulak , ke Mid Valley . tapi nak tahu apa yang sedihnya ? sampai Mid Valley 9.05 dan 9.50 kena berkumpul semula . kau raseeeeeeeee ? memang sempat makan ajalah . tak sempat nak cuci mata ha . what a sad trip !




Balik hotel semula dalam 11.30 . masa dekat bawah tu , sakan haaa pub beroperasi . lagu rancak sakan !

Dan kemudian tidur !

You Might Also Like

0 budak baik

Terima kasih sebab sudi membaca :)
Komen anda, amat saya hargai .