6 tips memakai eyeliner mengikut mata anda

18:56:00

Hari ini saya nak cerita tentang make up pulak lah , dah lama betul tak menulis rasanya . siapa je yang tak nak tampil cantik kan ? bagi sesetengah orang mereka tidak selesa untuk keluar rumah tanpa make up . ada yang berasa rimas bila muka mereka penuh dengan make up . selalu keluar pergi berjalan pakai barang make up apa je ?

kalau saya , saya selalunya guna lipstick , foundation , mascara dan juga eyeliner . benda benda nih semua akan dipakai bila tahap kerajinan pada tahap paling maksimum yang boleh dicapai . hari nih , saya nak sentuh tentang eyeliner . ini part paling susah haa bagi saya . saya hari nih nak share tentang tips macam mana nak menggunakan eyeliner yang sesuai mengikut bentuk mata anda semua . 



okay sebelum tu , eyeliner ada mcm mcm jenis tau . tapi yang paling mudah nak guna bagi saya lah yang jenis

  1. pensil
  2. crayon
  3. pen 
  4. liquid
selain dari jenis jenis nih bagi saya yang kurang mahir dalam make up nih , agak susah untuk guna . nak tengok lagi banyak jenis eyeliner ? nah klik sini , semua jenis eyeliner ada . pilih lekaih untuk kecantikkan di masa depan!

TIPS MEMAKAI EYELINER YANG SESUAI DENGAN BENTUK MATA 

Tips memakai eyeliner

dah pakai mestilah nak cuci kan ? untuk mencuci pulak , nak mudah gunakan make up remover tu haa . tonyoh tonyoh dah hilang , jangan lupa untuk cuci muka dengan pencuci muka dengan bersih tau . untuk elakkan naik jerawat ke apa . kang tak pasal susah nak tutup mata sebab naik jerawat . hahaha . boleh jugak gunakan tisu basah untuk hilangkan eyeliner nih .guna lah cara mana pun yang paling selesa, janji hilang semua eyeliner tu . 


You Might Also Like

4 budak baik

  1. selalunya kalau nak cuci mata pakai putik kapas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah kan , senang jugak cemtu , knplah tak pernah terfikir hehe

      Delete
  2. hmm, selalu suka pakai style wide eyes tuuu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. pandai monolids tu je , tu pun kdg tak menjadi . hahaha

      Delete

Terima kasih sebab sudi membaca :)
Komen anda, amat saya hargai .