THE AMERZING BLOGSLIST: "tokwan"

23:36:00

klik banner untuk join

Bismillah . 

setelah sekian lama menghadap laptop , mencari semangat yang hilang, alhamdulillah muncul jugak . 

Bagi memenuhi syarat segmen , ia saya akan menaip panjang . eh , ye ke ?

Review blog amerzing. 

  • Blog amer yang berwarna putih . sangat suci bagi saya . sebab tu saya punya blog pun bertemankan putih sebab i like . lol 
  • loading blog amir pun laju je , tak adalah rasa menyampah sangat nak menunggu . 
  • Blog amer simple dan mudah je kalau nak cari apa apa , semua button dah terpampang ha 
THE MOST AMAZING THING THAT HAS HAPPENED IN YOUR  MY LIFE.

TOKWAN . 

tokwan lelaki ke perempuan . setengah orang panggil tokwan kepada datuk , setengah orang panggil tokwan kepada nenek . macam saya , saya panggil tokwan kepada datuk . 

kejadian nih berlaku dah berapa belas tahun eh . masa saya darjah 3 rasanya . ya benar . sama umur dengan adik saya yang paling last . dah 11 tahun . 

pagi tu , arwah tok masih ada . arwah tok panggil dari rumah dia . rumah kami sebelah sebelah je . arwah tok memang tak boleh jalan dah sebab lumpuh . bermulanya dari sakit lutut je , disebabkan tak berjalan lama . kakinya jadi tak boleh berjalan terus . 

tokwan tidur depan tv dengan sepupu saya yang masih belum masuk tabika . paksu yang duduk dengan tokwan kerja malam , isterinya kena pergi kursus . pagi tu , tokwan dah tak boleh bangun . pintu terkunci dari dalam . sepupu saya masih belum pandai bukak pintu yang diselak atas . 

dipendekkan cerita , pintu terpaksa dipecahkan dan ambulance bawak ke hospital . tokwan disahkan kena serangan angin akhmar . ada darah beku dalam kepala . 

Masa tu doktor , memang dah cakap kalau buat pembedahan memang harapan untuk tokwan 50 - 50 . ayah cakap kat doktor . buat lah yang terbaik . andai , apa yang terjadi ayah redho tokwan pergi .

alhamdulillah , pembedahan selamat . doktor macam tak percaya jugak sebab risiko pembedahan sangat tinggi . 

sekarang sudah 11 tahun kejadian . tokwan masih tak mampu berjalan , tapi alhamdulillah tokwan masih sihat . cuma untuk bergerak kemana mana perlu angkat , makan semua boleh buat sendiri .

Bagi saya itulah yang paling amazing dalam kehidupan saya , tokwan yang dulu ambik saya dari sekolah . tokwan yang selalu manjakan saya ? maklum ler cucu pertama kan . hehe 

Terima kasih Tuhan untuk nikmat ini .

ALFATIHAH untuk arwah tok HAJAH KALSOM BINTI TAIB .

You Might Also Like

7 budak baik

  1. Allahuakbar..menggamit kenangan betul cerita nih, tambah2 jadi cucu kesayangan pulak. I fell you. Kehilangan tu rasa sangat. Al-Fatihah buat arwah tok. Thanks for joining my segment. I really appreciate it. :)

    ReplyDelete
  2. sayangilah datuk n nenek sementara mrka masih ada.

    ReplyDelete
  3. amazing story. semoga terus dikurniakan kesihatan yang baik kepada tokwannya dan seluruh keluarga.

    ReplyDelete
  4. Kempen Sayang UMP bagi pembinaan kolej kediaman mawaddah untuk pelajar asnaf dan yatim piatu. http://www.ump.edu.my/sayangump/index.php?userid=CA15153

    ReplyDelete
  5. Hi, I'm here for the final judgment for the AMERZING Bloglist winners. Maybe you will be one of 'em. Wait for the announcement on this 3 June 2017. Cheers!!!

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum,

    blogwalking dari segmen yang sama
    https://lovelysunshine93.blogspot.my/2017/05/the-amerzing-bloglist-believe-in-myself.html

    ReplyDelete

Terima kasih sebab sudi membaca :)
Komen anda, amat saya hargai .